Blog 2: Stage afspraken maken

9 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vanaf deze periode ben ik begonnen met het geven van lesjes en het plannen van het leren voor mijn kennis examen. Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik echt streng voor mezelf moet zijn in het plannen van mijn vrije dag en het volgen van mijn schema. in de 3e week ben ik begonnen bij mijn sport abbonement zodat ik als ik klaar was met stage iets kon doen. Mijn eerste echte vaste les is ook in de 3e week tot stand gekomen. Ik heb gevraagd of ik de letters mocht aanleren, dus doormiddel van het schrijven maar ook van de lessen van lezen. Dus kon ik mezelf meer structuur bieden. In week 4 kwam het gesprek met betrekking tot Esmee, zij is een meisje die grote concentratie problemen heeft maar er is nog onderzoek gaande. Ik ben vanaf deze week begonnen om al haar lessen buiten de klas te geven. En zoals ze zelf zegt dan heb ik rust voor mezelf.

Op de woensdag middag hebben we 'skohe' dit houd in opruiming/recyclen. Ik heb hiervoor een groepje gekregen waarbij ik een opdracht moest bedenken waarbij leerlingen iets hergebruiken. Ik heb ervoor gekozen om met eierdozen dieren te maken wat super leuk is geworden! De aanleiding van deze activiteit was de clean up day die op de zondag was. Hierbij gingen we met grotendeel van de school naar Marie Pampoen strand om alle rommel en plastic op te ruimen.